SaS – internetová bublina

2. júna 2011, milos, Nezaradené

 

 

Tak ako na prelome tisícročí spľasla internetová bublina (na finančných trhoch známa ako dot com bubble), tak to vyzerá, že po ostatnom prieskume verejnej mienky od agentúry Focus má podobnú tendenciu aj ďalšia internetová bublina s názvom Sloboda a Solidarita(SaS).

Čaro vynikajúcej kampane, prebiehajúcej najmä na internete, už po necelom roku opadlo. Čerstvé myšlienky novátora s odvodovým bonusom (kto si ešte pamätá, čo to ten bonus vlastne bol?) sloboda pre všetkých, dokonca aj pre gayov a lesby, nízke dane, viac peňazí v peňaženkách pracujúcich, ale solidarita s nepracujúcimi, to všetko sú už zabudnuté heslá. A zostala iba horká pachuť politickej, dennodennej reality, ktorá dáva zabudnúť na vznešené ideály a zámery, ešte nedávno nepoškvrnených ľudí s obrovskou dávkou energie. Čo sa stalo? Prečo má Smer čísla, ktoré mu dovoľujú vládnuť samému? Prečo Robert Fico, aj keď nerobí nič svetoborné a na povrch vychádzajú jeho rôzne sociálne podniky, získava také obrovské sympatie? Odpoveďou možno budú neustále škriepenia vo vládnej koalícii, kde takmer každý považuje za dôležité k danému problému pridať aj svoj názor, a najlepšie pred televíznymi kamerami.  Premiérka nevystupuje ako rozhodný líder, ale ako arbiter, ktorý sa snaží upokojiť situáciu. A celkom iste jej nepridávajú ani škriepky s niektorými ministrami a ich rázne prehlásenia.

Igor Matovič kedysi povedal, že vládna koalícia sa nedokáže predať tak dobre, ako to dokáže Fico. Vládna koalícia však nielenže nevie dobre predávať, ona akoby o predaj svojho dobrého imidžu ani vôbec nestála.